Why oh, why?

Jag har funderat.. Varför är jag vän med en massa främlingsfientliga människor på fb? Allt dom skriver om att "om det inte duger för invandrare här i sverige så kan dom lika väl åka hem". För det första, bor man i Sverige så är väl förmodligen Sverige ens hem? För det andra, jag tror inte att det är invandringens fel att vi tar bort en svart docka i Kalle Anka. SEE THE BIGGER PICTURE PEOPLE! Det är disney som valt att ta bort det, INTE svensk tv. Och jag tror inte det är för att man har fått in en massa klagomål på att folk tar illa upp.  Året är 2012. Dags att utvecklas och vara öppen för förändringar folk! För mer förändringar kommer det bli, so get used to it!
Det värsta tycker jag är att alla skyller på invandrarna. När det egentligen är någon tönt som jobbar för disney alla borde ritka sin ilska mot. Det är disney som har bestämt att dockan är rasistisk. Därför valt att ta bort den och därför valt att den SKA vara rasistisk. Jag tror ingen tog illa upp av den innan. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback